Методична розробка уроку фізики в 8 класі
Підготувала і провела вчитель фізики Федорченко Н.І.
УРОК №12, ГРА «Поле фізики»
Мета: перевірка знань з теми «Взаємодія тіл», проведена у формі гри з метою підвищення інтересу до вивчення фізики, стимулювання пізнавальної активності учнів, розвитку колективної відповідальності один за одного, вміння працювати в команді, а також для підготовки до тематичної контрольної роботи.
Тип уроку: урок-гра
Даний урок може проводитись з будь-якої теми. Змагатись можуть як окремі учні класу, так і команди. В даному випадку розподіл завдань даний з розрахунку на дві команди. Площина дошки розбивається на 36 прямокутників різного кольору (може бути більше або менше в залежності від рівня підготовки класу і темпу роботи учнів).
Варіант вигляду поля для гри:
На зовнішній частині поля розташована так звана теоретична частина гри: якісні задачі, на внутрішній – практична – кількісні та експериментальні. Зміст завдань надрукований на зворотному боці аркушів. Кожне завдання оцінюється або двома балами, або одним в залежності від складності (при умові повної відповіді). Є також по два прямокутники з написами: «перехід ходу», « штраф 2 бали», «приз 2 бали». Кожна команда по черзі обирає довільний аркуш із теоретичної частини (всі штрафи, переходи та призи містяться тільки там), потім по черзі обирають по дві кількісні задачі і по одній експериментальній із внутрішньої частини ігрового поля. Якщо відповідь невірна, то право відповідати переходить до суперників, від них – до залу. Завдання 27-28 та 29-30 роздаються командам одночасно і на їх розв’язання виділяється час (по 5 хв). Переможця визначають за кількістю балів. Веде змагання вчитель, він же веде облік балів на окремому місці дошки (цю роботу може виконати і учень, який не бере участі в грі). За доповнення, уточнення відповіді іншою командою додається 1 або 0,5 бали.
Завдання для гри:
- Що таке важіль? (1 бал)
- Пояснити фізичний зміст приказки: «Проти лому немає прийому».
(2 бали)
- Чому дверну ручку кріплять не до середини дверей, а біля їх краю?
(2 бали)
- Залізний стержень однакової товщини підвішено за його середину. Які сили його зрівноважують? Де знаходяться точки прикладання цих сил? (2 бали)
- Перехід ходу.
- Чому цілий сірник розломити легше, ніж його половину, чверть і т.д.?
(1 бал)
- Навести приклад такого механізму, який би давав програш у силі, а виграш у відстані. (1 бал)
- Дошка перекинута через колоду посередині. Два хлопці різної маси хочуть гойдатись і сідають на край дошки. Чи правильно вони чинять? Чому? (2 бали)
- Чому довгий стержень легше тримати за середину, ніж за один з його кінців? (1 бал)
- Штраф.
- Поливаючи город, половину води вичерпав старший брат, а іншу половину – молодший. Чи по-братськи чинить старший брат? (2 бали)
- Яка сила діє на яблуко, що висить на гілці(1 бал)
- Як називається стан, коли вага тіла = 0 ? Де він зустрічається? (2 бали)
- Куди завжди напрямлена сила тертя? (1 бал)
- Чим відрізняється вага і сила тяжіння (2 бали)
- Чому гайки легше вкручувати не рукою, а гайковим ключем? (1 бал)
- Приз.
- Назвати види сили тертя. (2 бали)
- Який простий механізм хотів використати Архімед для виконання дуже великої роботи, і чому він її не виконав? (2 бали)
- Штраф.
- Причини виникнення сили тертя (2 бали)
- Навіщо використовують мастила в механізмах? (1 бал)
- Задача-малюнок: визначити покази динамометра. (1 бал)
- Задача-малюнок: визначити покази динамометрів. (1 бал)
- Павук масою 1,3г піднімається по павутині. . Визнач силу тяжіння ,що діє на павука.(2 бали)
- Визнач коефіцієнт тертя, якщо важок масою 200г тягнуть рівномірно силою10 Н. (2 бали)
- (експ.) За допомогою бруска,, динамометра та важків масою 100г визначити коефіцієнт тертя ковзання дерева по дереву. (2 бали)
- (експ.) За допомогою динамометра визначте вагу пенала. (2 бали)
- два хлопчики масою 20 кг та 40кг сіли на закріплену посередині дошку, довжиною 5 м -погойдатися .Як треба сісти хлопцям,щоб була рівновага( 2 бал)
- Перехід ходу.
- На тіло діють три сили ,напрямлені вздовж однієї прямої 1Н,2 Н і 3Н. Чи може рівнодійна цих сил= 0(2 бали)
- Заповнити Схему « Важіль-це ..»
(2 бали)
- Заповнити Схему « Важіль-це ..»(2 бали)
- Приз(2 бали)
В кінці змагання підбиваються підсумки і виставляються оцінки
учасникам гри.
.
|