Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 19.05.2024, 17:49

Середняківська загальноосвітня школа 1-2 ступенів

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2014 » Жовтень » 31 » Вечір фізики "Фізика навколо нас"
18:41
Вечір фізики "Фізика навколо нас"

Середняківська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

       

 

 

 

Сценарій  проведення вечора фізики

 

 

 « Фізика навколо нас»

 

для учнів 7- 9 класів

 

 " /> 

 

Підготувала і провела  вчителька фізики

Федорченко Н.І.

 

 

 

 

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ФІЗИЧНОГО ВЕЧОРА             « ФІЗИКА НАВКОЛО НАС»

 

1.ВІДКРИТТЯ КАРТИННОЇ ГАЛЕРЕЇ « КОСМОС ОЧИМА БАТЬКІВ ТА ДІТЕЙ»- ФЕДОРЧЕНКО Н.І.

 

2.МОНТАЖ- ВЕДУЧІ ( ЛЕВЧЕНКОМ.,ГУЛЯР Ж.,МОРШНА О.,РИГІН Б.)

3. ПРЕЗЕНТАЦІЯ « МИКОЛА ЛЕОНІДОВИЧ ДУХОВ- ГЕНІАЛЬНИЙ КОНСТРУКТОР З ВЕПРИКА»

 

4.ВІКТОРИНА- ЛЕВЧЕНКОМ.,ГУЛЯР Ж.,МОРШНА О.,РИГІН Б

5. ЗМАГАННЯ КОНСТРУКТОРІВ

5. ІНСЦЕНІВКА « ТЕРТЯ ШКІДЛИВЕ ТА КОРИСНЕ» -БАРАНОВ К.,КУШНІРЕНКО Р.,ХОМЕНКО Р., РОГОЖКО В.

 

 

6..ЦІКАВІ ДОСЛІДИ

  • ДОСЛІД «СУХИМ ІЗ ВОДИ» - БАРАНОВ КОСТЯ
  • НЕЗГОРАЮЧИЙ ПАПІР – РОГОЖКО ВІТАЛІЙ
  • ЛІД,ЩО НЕ ТАНЕ В КИП’ЯТКУ- ПЕРШИН АНТОН
  • ЯЙЦЕ, ЩО САМО СТРИБАЄ В ПЛЯШКУ – ГУЛЯР ЖЕНЯ
  • ВОДА,ЩО НЕ ВИЛИВАЄТЬСЯ ЗІ СТАКАНА – ХОМЕНКО КОСТЯ
  • ДОСЛІД З ЛИСТІВКОЮ ТА КОПІЙКОЮ- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
  • МИЛЬНА БУЛЬБАШКА- РИГІН БОГДАНА
  • ДОСЛІД З ТАРІЛКОЮ ТА МИЛОМ- МОРШНА ОЛЕНА
  • СТАКАН,ЩО НЕ Б’ЄТЬСЯ- МОСКАЛЕЦЬ ОЛЕКСАНР
  • ФОНТАН- КУШНІРЕНКО РУСЛАН

5.ФІЗИКА ВІГРАШКАХ

  • ПІДІЙМАЛЬНА СИЛА КРИЛА ЛІТАКА- ПЕРШИН АНТОН
  • СТРИБУНЕЦЬ ( сила пружності)- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
  • ДЗИГА- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
  • ЗАЛІЗНИЦЯ- КУШНІРЕНКО Р., ПЕРШИН А
  • ІНОПЛАНЕТЯНИН- ПЕРШИН А
  • ФУТБОЛ-МОСКАЛЕЦЬ О., ХОМЕНКО К.
  • ЛОПАСТЬ- РОГОЖКО О.
  • БІЛОЧКА-РИГІН Б.
  • РОБОТ- ГУЛЯР Ж..
  • КАМЕРТОН ТА БЕГЕМОТ- МОРШНА ОЛЕНА
  • ВЕРТОЛІТ-БАРАНОВ К

6.ФІЗИКА В ПІСНЯХ (КОНКУРС ДЛЯ ГЛЯДАЧІВ)

 

7.ПІДСУМОК ВЕЧОРА

 

1 учень.        

Відкриваємо ми вечір,

Всіх запрошуєм до нас

І веселих, і кмітливих,

І цікавих, і сміливих

Брати участь просим вас!

2 учень.

Хто фізику добре знає,

Хай відразу виступає,

Хто ж все швидко забуває,

Хай закони пригадає!

Поєднаємо ми звісно

І цікаве і корисне

3 учень.

На всі боки озирнись

І уважно подививись.

Ти побачиш тоді враз

Фізику навколо нас!

Два хлопчики сперечались про тертя

Будеш ти у них суддя!

Про конструктора  розкажем

Досліди усім покажем

4 учень.

Всі загадки відгадайте

І задачі розв’яжіть-

Все, що вчили, пригадайте!

А то й вірші розкажіть!

Поєднаємо ми звісно

І цікаве , і корисне!

 

 

 

Ведучий. Славна земля полтавська талановитими людьми. Українці-розумний,

щедрий, та працелюбний  народ, несуть  славу України по всіх світах. Один із них наш земляк, який народився в селі Веприк Гадяцького району – Микола Леонідович Духов. Подивіться зараз презентацію « Геніальний конструктор з Веприка». Будьте дуже уважні ,бо після перегляду вас чекає вікторина .

                         Вікторина

 

  • Де та коли  народився Микола Духов?
  • Чим захоплювався малий Миколка у дитинстві?
  • Де навчався майбутній конструктор?
  • Як починалась трудова біографія Духова?
  • Де здобув Микола вищу освіту?
  • Яку професію отримує Духов після закінчення навчання?
  • В якому році починає працювати з бронетанковою технікою?
  • Основним творцем якої машини названо Духова?
  •  Яке місто прославив Микола Леонідович?
  • До скількох прямих попадань витримує броня танка, спроектованого Миколою Леонідовичем?

 

  • Активним учасником випробувань якої зброї був Духов?
  • Скільки разів нагороджений М.Л.Духов Золотою Зіркою Героя соціалістичної праці?
  •  Де знаходиться пам’ятник Духову?
  •  

ЗМАГАННЯ КОНСТРУКТОРІВ

Ведучий: На змагання викликається команда учнів 8 та 9 класу. Уявіть собі, що ви конструюєте танк. Під яким кутом до горизонту  повинен летіти снаряд, щоб потрапити на найдальшу відстань. Для цього ви маєте транспортири, іграшкові пістолети і демонстраційний стіл. Вперед  до роботи. На переможців чекає приз

 

Ведуча:

Подивіться інсценівку « Тертя корисне і шкідливе»

 

Посеред сцени стоїть великий стіл. Петрик, учень 8 класу, намагається  пересунути важкий ящик. Він заходить то з одного боку, то з другого, напирає на нього, пих тить, а ящик не рухається.

Петрик

             І з місця не зрушити! А все тому, що тертя велике ( зупиняється, мрійливо) От якби тертя не було! Тільки натиснеш пальцем- а він як почав би рухатись, як почав би...

 Ні, тертя – все-таки дуже шкідливе явище.

 На сцену виходить Павлик

Павлик

              Та ну! Невже таки шкідливе. А я тобі доведу, що воно дуже корисне.

Петрик

Ні,шкідливе – бач, не можу зрушити ящика

Павлик

А я тобі доведу, що без тертя ти і сам не зрушив би з місця

Петрик

Таке говориш...

Павлик ( гукає за сцену) Вітю, принеси сюди візки!

На сцену виходить Вітя з демонстраційними великими візками.

Павлик

Дивись ,Петрику, ці візки рухаються з малим тертям. Зовсім знищити тертя ми не можемо, але послабимо його. Поставимо ящик на візок( усі втрьох ставлять його на візок), а на другий візок ставай ти!( Петрик стає на візок,Павлик його підтримує). Ну , а тепер коти свій ящик!

 Петрик намагається упертись в ящик. Візок котиться вперед. Петриків візок від’їжджає назад. Петрик падає. Павлик і Вітя сміються.

Павлик:

Ну от бачиш,що було б без тертя. Людина і ходити не змогла б!

Петрик

Lсидить на підлозі, розтирає забиту руку і уперто хитає головою) Може воно й так , але тертя все одно шкідливе. Дивись, як підметки стерлися( піднімає ногу і показує)

Але не булоб тертя ,все життя можна було б ходити в одних черевиках.

Павлик.

Ото біда – підметки стерлися, віднеси до майстерні- нові  потавлять. А не було б тертя , той черевиків не можна було б зробити.

Петрик:

 А то чому?

Вітя

L( витягає драного черевика, підметка якого відстала, шви розійшлися) Нові черевики були б такі, як оці- нитки на швах не тримались би, цвяхи повипадали б, і булиб не черевики,а лахміття.

Петрик

: Я б їх мотузкою зв’язав.

Павлик

: Вузол розв’я зався б, він теж тримається тільки внаслідок тертя одного кусочка шпагату об другий. Та й мотузки не було б – вона розсипалася на окремі волоконця.

Петрик

: А все- таки тертя шкідливе!( Встає , показує протерті на ліктях рукава) Бач як на ліктях витерлись. І все через тертя!

Павлик

: Візьми голку(подає голку) і заший! А якби не було тертя, ти взагалі нічого в руках не втримав би.

Петрик

:Чому не втримав би? Я б міцно її тримав.

Павлик

: Ну, спробуй!

Вітя виносить із-за сцени на тарілці пляшку і склянку з водою.

Павлик:

Ось пляшка. Щоб зменшити тертя, Вітя змастив її милом. Змочи рукуводою і бери пляшку.

Петрик так і робить.Пляшка вислизає з рук і падає на підлогу. Павлик і Вітя сміються.

Петрик:

 Слизьке... А все-таки тертя шкідливе! Я читав,що вся механічна енергія, яку виробляють двигуни всіх видів транспорту- автомашин ,паровозів, літаків витрачається на подолання різних видів тертя. У всіх країнах світу є мільйони машин потужністюкілька мільярдів кінських сил. Он як багато! І вони за кожну годину роботи спалюють більш як пів мільйона тонн бензину. І все це витрачається на тертя. Взагалі майже все паливо, що добувають у світі, іде на подолання тертя. Що тепер скажеш?

 

Павлик

: От дивак! Якби не було тертя, то ні поїзди, ні машини не моглиб їздити, літаки літати! Ти ж бачив,як машина буксує, коли слизько,- колеса крутяться, а машиназ місця не зрушає! Тертя корисне!

Петрик:

 Ні, Шкідливе!

Павлик і Петрик

:Корисне! Шкідливе! :Корисне! Шкідливе!(Вітя бігає навколо них і сміється, потім звертається до глядачів)

 

Вітя:                 Чи ви бачили це диво-

                           За чуби вже ладні братись

                          Що корисно, що шкідливо-

                           Все не можуть розібратись!

                           Друзі милі, поможіть!

                            Про тертя їм розкажіть

Хлопчик

( учасник,інсценівки, підводиться з-поміж глядачів)

У природі немаєні цілком корисних, ні цілком шкідливих явищ. Природні явища людина повинна вміти використовувати в своїх інтересах. Коли якесь явище корисне, потрібне, ми примушуємо його служити нам. А коли воно заважає , його вплив треба зменшити. Так і тертя. Без тертя не можна ні ходити , ні їздити.Тому, щоб збільшити його, наприклад,в ожеледь, дорогу посипають піском, на колеса намотують ланцюги, тощо. Якщо тертя заважає, як от в машинах та механізмах, його намагаються зменшити:деталі змащують, ставлять підшипники кочення. Ваша суперечка ні до чого, бо тертя...

Павлик і Петрик(разом) Зрозуміли! Тертяі корисне, і шкідливе.

                                      Завіса

 

 

Ведучий

А зараз учні нашого класу продемонструють цікаві фізичні досліди. Будьте уважні: ваше завдання пояснити ці досліди. Учасника, який правильно пояснить найбільшу кількість дослідів, чекає великий фізичний приз.

 

  • ДОСЛІД «СУХИМ ІЗ ВОДИ» - БАРАНОВ КОСТЯ
  • НЕЗГОРАЮЧИЙ ПАПІР – РОГОЖКО ВІТАЛІЙ
  • ЛІД,ЩО НЕ ТАНЕ В КИП’ЯТКУ- ПЕРШИН АНТОН
  • ЯЙЦЕ, ЩО САМО СТРИБАЄ В ПЛЯШКУ – ГУЛЯР ЖЕНЯ
  • ВОДА,ЩО НЕ ВИЛИВАЄТЬСЯ ЗІ СТАКАНА – ХОМЕНКО КОСТЯ
  • ДОСЛІД З ЛИСТІВКОЮ ТА КОПІЙКОЮ- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
  • МИЛЬНА БУЛЬБАШКА- РИГІН БОГДАНА
  • ДОСЛІД З ТАРІЛКОЮ ТА МИЛОМ- МОРШНА ОЛЕНА
  • СТАКАН,ЩО НЕ Б’ЄТЬСЯ- МОСКАЛЕЦЬ ОЛЕКСАНР
  • ФОНТАН- КУШНІРЕНКО РУСЛАН

 

 

Ведучий

З раннього дитинства і до цього часу ми всі граємося різноманітними іграшками- дзигою, калейдоскопом, машинками, ляльками, що розмовляють, м’ячами , роботами, настольним футболом, залізною дорогою. В кожного є своя улюблена іграшка. Але чи приходили до вас думки, що всі іграшки пов’язані з механічними, звуковими, світловими, електромагнітними , тепловими фізичними явищами. Учні 8 класу продемонструють зараз  вам цікаві іграшки та розкажуть, які фізичні явища та закони лежать в принципі їх роботи.

  • ПІДІЙМАЛЬНА СИЛА КРИЛА ЛІТАКА- ПЕРШИН АНТОН
  • СТРИБУНЕЦЬ ( сила пружності)- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
  • ДЗИГА- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
  • ЗАЛІЗНИЦЯ- КУШНІРЕНКО Р., ПЕРШИН А
  • ІНОПЛАНЕТЯНИН- ПЕРШИН А
  • ФУТБОЛ-МОСКАЛЕЦЬ О., ХОМЕНКО К.
  • ЛОПАСТЬ- РОГОЖКО О.
  • БІЛОЧКА-РИГІН Б.
  • РОБОТ- ГУЛЯР Ж..
  • КАМЕРТОН ТА БЕГЕМОТ- МОРШНА ОЛЕНА
  • ВЕРТОЛІТ-БАРАНОВ К

 

 

Ведучий  І на закінчення вечора проведем пісенний  конкурс серед глядачів( всі присутні поділяються на 2 команди) Кожна  команда по черзі, співає пісню( декілька строчок),де б оспівувалось якесь фізичне явище. Наприклад: Ой, лопнув обруч біля діжечки... або  Несе Галя воду, коромисло гнеться... Переможе та команда, яка заспіває більше пісень.

Учитель: На цьому наш вечір закінчується. Хочу виразити слова подяки учням 8 класу, що активно й творчо готували цей вечір й нагородити їх ньютонівськими яблуками, які в фізиці стали символом наукових відкриттів, сміливих дерзань і творчості.

 

 

 

Переглядів: 986 | Додав: надежда | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Жовтень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024
    Створити безкоштовний сайт на uCoz